Friday 15 March 2013

~Duhai Hati~

duhai hati bersabarlah....
bersabarlah dengan cubaan hidup di dunia ini..
bersabar dan bersabarlah
duhai hati...

namun tidak semudah itu untuk aku bersabar..
mampukah aku bersabar andai hatiku sering di guris?
mampukah aku bersabar tatkala rasa hatiku  sering di ketepikan?
& mampukah lagi aku bersabar untuk mengikut kehendak hatimu?

wahai teman, mengertilah, 
aku hanya insan biasa...
yang tak mungkin akan sentiasa mengikut kehendak hatimu...

diamku bukan bermaksud aku tunduk denganmu,
diamku bukan bermaksud aku takut padamu,
tapi diamku kerana aku sayangkan persahabat ini..
persahabatan yang baru saja terjalin..

namun, sabarku ini ada batasnya juga teman..
aku juga ada perasaan marah itu..
jangan kau uji lagi kesabaranku....

hatiku menangis keranamu teman...



No comments:

Post a Comment